تجارت

چه زمانی اقدام به راه اندازی سایت فروشگاهی کنیم

آیا داشتن یک وب  سایت فروشگاهی برای همه مناسب است؟

شاید بارها و بارها به خصوص در سالهای اخیر و بعد از کرونا شاهد موفقیت بسیاری از کسب و کارها آنلاین در قالب سایت و یا شبکه های مجازی مثل اینیستاگرام بوده اید و ته دلتان وسوسه شده اید شما هم شانس خود را در این مورد بیازمایید!

اما طراحی و نگهداری سایت مستلزم هزینه هایی است که حتما باید قبل از اقدام شرایط خود را بسنجید.

تجربه نشان داده است، فروشگاه های آنلاین اینیستا گرام که مرحله ی جذب مخاطب را انجام داده اند و پیجشان تا حدودی رشد کرده است ، بهترین گزینه  برای راه اندازی سایت فروشگاهی می باشند.

چرا که سایت به خودی خود عامل فروش نخواهد بود و شما باید از کانال و یا ابزارهایی برای جذب مشتری استفاده کنید.

جنس مشتری حاضر در اینیستاگرام ، اصولا مشتری آنلاینیست که با تکنولوژی هم سو شده، کمی قدرت ریسک دارد و می تواند به خرید آنلاین اعتماد کند و حالا شما با زدن سایت باعث جلب اعتماد بیشتر می شوید. و فرآیند خرید را برای مشتری خود ساده تر می کنید.

اگر در اینیستاگرام یا تلگرام مشتریان انلاین خود را دارید شک نکنید که با طراحی سایت می توانید فروش خود را چند برابر کنید و آن دسته از مشتریان منفعل که جذب پیج شما شده اند و لی در سفارش دادن دود دل هستند زودتر ترغیب به خرید خواهید کرد. بخصوص اگر اقدام به دریافت ای نماد نیز کرده باشید.

به جز اینها، مشتری خیلی راحت تر امکان جستجو بین محصولات شما را خواهد داشت، چون سایت از امکان داشتن دسته بندی و سرچ بر اساس فیلتر موجودی و سایز برخوردار است و مشتری اینها را سریع تر و اتوماتیک ودر هر ساعتی از شبانه روز انجام خواهد داد. و دیگر منتظر پاسخگوییی شما نخواهد بود.

در حالیکه در بستر کانال و اینیستاگرام، امکان دیدن همه ی دسته ها و یا محصولات قدیمی تر و یا تک سایز شده فراهم نیست.

دومین گروهی که با زدن سایت به فروش خوبی دست خواهند یافت، فروشگاه هایی هستند که در بازار جا افتاده اند و امکان هزینه جهت تبلیغات و سئوی سایت خود را دارند.

اگر در بازار فعالیت می کنید ولی تا بحال فرصت فروش آنلاین در بستر اینیستاگرام را نداشته اید هم نگران نباشید، شبکه های مجازی تنها راه جذب مشنری نیستند. 

شما می توانید بعد از طراحی سایت، با یک متخصص سئو قرارداد ببندید و کمی صبور باشید حداقل ۳ تا ۶ ماه تا نتایج شگفت انگیز سئوی سایت خود را ببینید.

سئوی سایت علم تولید محتوا و معرفی محصول به موتورهای جستجوگر است، به طوری که وقتی مشتری در حوزه ی مورد فعالیت شما، محصولی را جستجو کرد ، گوگل سایت شما را معرفی کند و مشتری با کلیک بر روی آدرس سایت شما به راحتی خرید کند.

پس تنها در صورتی که در یکی از این دو حالت هستید اقدام به سفارش سایت نمایید، تا از هزینه ای که کرده اید نتیجه بگیرید.

کسب و کارهای نوپا که امکان هزینه برای سئو یا تبلیغات را ندارند و یا از طریق شبکه های اجتماعی خیلی شناخته شده نیستند، گزینه ی مناسبی در این زمینه نمی باشند.  مگر اینکه با قیمت بسیار مناسبی اجناس خود را تهیه کرده باشند و امکان فروش رقابتی را داشته باشند ، در این صورت به راحتی از طریق پنل ترب می توانند فروش خوبی داشته باشند.

یک دیدگاه بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *